مدت زمان آماده سازی سفارشات
19 آذر 1403
15 زمان مطالعه
وزن کردن، بستهبندی و برچسب زدن اقلام سفارشات، همگی بخشی از فرآیند آمادهسازی هستند که قبل از انجام خدمات حملونقل انجام میشوند.
مدت زمان آماده سازی سفارشات
زمان آماده سازی سفارشاتی که در وبسایت ثبت می کنید 3 روز کاری می باشد. این 3 روز از فردای تاریخ ثبت سفارش آغاز می شود. تعطیلات رسمی و روزهای تعطیل به این 3 روز اضافه می گردد.
به صورت ساده اگر توضیح دهیم، وقتی شما شنبه سفارش خود را ثبت می کنید، اگر روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه تعطیل نباشد روز چهارشنبه سفارش شما تحویل تیپاکس و یا پست می گردد. اینکه چند روزه به دست شما برسد مربوط به شرکت حمل و نقل انتخابی شما و شهر محل سکونت شماست.
در مواردی خاص که نتوانستیم ظرف مدت 3 روز کاری سفارش شما را آماده ارسال نماییم، با مشتری هماهنگ خواهد شد
همانطور که توضیح دادیم پردازش سفارش مجموعه مراحلی به حساب میآید که در فاصله ثبت درخواست مشتری و تحویل به موقع آن به دست گیرنده انجام میشوند. این شامل مراحلی است که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.
۱- دریافت سفارش از مشتری
۲- پردازش سفارش دریافت شده
۳- جمعآوری محصولات مربوط به سفارشات
۴- آمادهسازی، مرحله دیگری از پردازش سفارش
وزن کردن، بستهبندی و برچسب زدن اقلام سفارشات، همگی بخشی از فرآیند آمادهسازی هستند که قبل از انجام خدمات حملونقل انجام میشوند. در این مرحله از پردازش سفارش، یک گروه از کارکنان آموزشدیده و مجرب کار بستهبندی و آمادهسازی سفارشات را انجام میدهند. هنگام بستهبندی از کارتن، چسب و سایر موادی استفاده میشود که محصولات ایمن باشند
۵- حملونقل سفارشات
جمعبندی
- پردازش سفارش مجموعه مراحلی است که طی آن درخواست مشتری بررسی و با موجودی انبار تطابق داده میشود. پس از آن محصولات بستهبندی و آماده ارسال خواهند شد.
- تکمیل سفارش از سوی انبار، پردازش با دراپ شیپینگ و تدارکات شخص ثالث سه روش پردازش سفارش هستند.
- دریافت سفارش از مشتری، پردازش سفارش دریافت شده، جمعآوری محصولات مربوط به سفارشات، حملونقل سفارشات و فرآیند تحویل یا عودت مراحل پردازش سفارش هستند.
- به طور ایدهآل اقلام فقط به اندازه لازم ذخیره میشوند تا هنگام سازماندهی و توزیع منظم کالاها برای ارسال سفارشات عملکرد کارکنان سریعتر باشد.
- بستهبندی بر اساس ویژگیهایی مانند شناسه واحد نگهداری موجودی، رنگ، اندازه، تعداد واحدها و مکان در انبار مرکز توزیع انجام میشود.
- هزینههای قابل پرداخت بار را بر اساس وزن واقعی بسته یا وزن ابعادی آن مشخص میکنند.
- رعایت نکردن قوانین بستهبندی و آمادهسازی در پردازش سفارش میتواند منجر به امتناع شرکتهای حملونقل از پذیرش سفارش شود. در نتیجه ارسال به تأخیر میافتد.
- فرآیند پردازش بازگشت شامل بررسیهای کنترل کیفیت و مرتبسازی محصولات برگشتی است. در این شرایط محصولات بازگشتی مجدداً در انبار نگهداری میشوند.